Gravidcirkel - Forberedelse til fødsel og forældreskab

At blive gravid, at være gravid, at føde et barn og at blive født som forældre ér noget af det største et menneske kan opleve. Det viser os kærlighed på helt nye måder, men det kan også udfordre os eksistentielt. Vi kan opdage sider af os selv, som vi ikke kendte, og som vi måske ikke ved, hvordan vi skal håndtere. Vi kan opleve en sårbarhed, som er naturlig, men som - måske alligevel - kan være svær både for os selv og andre at rumme.

Af alle de grunde og mange flere, vil vi i Kapernaumskirken invitere til Gravidcirkel.

Vores præst, Stine, har taget en uddannelse som fødselsterapeut. Og ud over sin erfaring som præst, og de mange samtaler om alt mellem himmel og jord det medfølger, så betyder det, at Stine har doulaværktøjer i sin værktøjskasse.

Vi vil derfor i Gravidcirklen arbejde både med de eksistentielle samtaler, konkrete øvelser såsom brevskrivning til partner, det ufødte barn og dig selv, mestring af vesmerterne og afspænding i form af rebozo, som vil være et redskab vi tager i brug til hver session.

Har du lyst til at være med?

At åbne op og tillade sig selv at være skrøbelig og ærlig, kræver tillid. Derfor vil gravidcirklen være et lille hold på 4-5 gravide.

Det kræver tilmelding og et ønske om at forpligte sig til fællesskabet.

Du skal være minimum 32 fulde graviditetsuger henne, og have mulighed for at sætte 2 timer af hver uge i 5 uger.

Praktisk

Vi mødes om onsdagen kl. 10-12 fra den 24. april 2024.

Kirken tager hånd om såvel den egentlige som den åndelige føde, så der vil være både vådt og tørt, så ingen går sukkerkolde.

Arrangementet er gratis og kræver tilmelding hos Stine på srd@km.dk

Har du nogen spørgsmål, er du mere end velkommen til at ringe eller skrive til Stine på srd@km.dk og 93930673.

Gravidcirkel - Forberedelse til fødsel og forældreskab