Valgresultater 2024

Vi har holdt ordinært valg den 17. september og ekstraordinært valg den 8. oktober. På disse to valgforsamlinger er følgende valgt:

Medlemmer
Vita Merete Thing Japsen
Lars Peder Andersen
Margrete Nørtoft Thomsen
Arne Klausen
Marita Friddal Niclasen
Inger Marie Meisner Sørensen
Dan Kreutzfeldt
Lucas Guldberg Frydendall
Jens Christian Brøndum Bay

Stedfortrædere
Laura Stræde Frandsen
Zia Williams
Simone Elmdam

Reglerne er sådan, at man inden den 15. oktober kan anmelde en ny liste af opstillede, hvis man ønsker et andet menighedsråd. Og så skal vi ud i et kampvalg.
Ellers så begynder det nye råd sit arbejde den første søndag i kirkeåret; dvs. 1. søndag i Advent.

Inden da er der et møde, hvor det nye råd vil konstituere sig; dvs. vælge formand, kasserer, kontaktperson og kirkeværge mv. tekst her

• HVAD ER ET MENIGHEDSRÅD?

En sognekirke bliver ledet af et menighedsråd, der består af valgte medlemmer og præsterne, som vælges for fire eller to år. Tanken er, at alle er med til at bestemme via det repræsentative demokrati, som rådene udgør.

Menighedsrådet udgør den lokale kirkes ledelse, der har ansvar for at skabe gode rammer om kirkens og lokalområdets liv, kultur og vækst. Dertil har rådet ansvar for kirkens økonomi og er arbejdsgiver for alle personalegrupper undtagen præsterne. Rådet løfter i flok og er en stor del af fællesskabet i kirken og engagementet i lokalområde.

• HVAD KRÆVER DET AT VÆRE MED I RÅDET?

For at tage del i rådet skal du være medlem af folkekirken. Det er ikke et krav, at du bor i sognet, hvor kirken ligger. Her kan man ansøge om sognebåndsløsning. Rådets medlemmer mødes en gang om måneden, og involverer sig i forskellige udvalg, aktiviteter og opgaver, hvor man sætter sit præg på kirkens tilbud og fællesskaber. Et menighedsråd består normalt af 5 til 15 valgte medlemmer plus sognets præst(er).

Kilde: Folkekirken.dk

Vigtige datoer:

Orienteringsmøde: 14. maj kl. 17-18

Valgforsamling: 17. september 2024

Hvad laver man i rådet i Kapernaumskirken?

Som medlem af menighedsrådet sætter du dit præg på din lokale kirkes kultur, aktiviteter, økonomi og arkitektoniske rammer. Sammen gør I en forskel for bl.a. nærmiljøets ældre, børnefamilier og unge.

Læs mere her